Vilse

Livet är egentligen ganska fint. Jag har de finaste vännerna man kan tänka sig, på riktigt. Jag önskade att jag kunde ta ner alla stjärnor på himlen och ge till var och en. Jag önskade att jag var så mycket mer för er, men det är jag inte, men kanske duger jag precis som jag är ändå. Kanske borde man stanna upp och andas ett tag, låta sig själv må lite bra. Tänka på allt fint runtomkring en. Denna veckan har jag druckit lite för mycket öl, missat lite för många lektioner, gjort slut på lite för mycket pengar. Men det är okej, jag ska ta tag i saker och ting, jag måste bara få må lite bra ett tag. Jag har somnat med dina armar runt mig tre nätter på en vecka, och jag har vaknat av dina läppar mot min nacke. Det börjar bli dags att släppa oron, att lita på att det kanske faktiskt är såpass bra att du är kär i mig. Det kanske är min tur att få känna lite lycka. Ja. Men vad fan, det är på tiden. Du är den vackraste människan jag vet och du väljer att hålla min hand och kyssa mina läppar, jag kanske inte är så dålig ändå.

Kommentarer:

1 Hanna Bedö:

skriven

nej du är kanske ganska bra ändå <3

Svar: du med hjärtat
felizia eskilsson

Kommentera här: