Tyst nu

Ibland har man sådana dagar när man helt plötsligt ser allting ur en annan synvinkel. När man helt plötsligt får alla bitar att falla på plats. Man låter så dum när man sedan står där framför en mycket fin vän och förklarar hur man känner som om det vore något nytt, som om hon inte redan visste om allting som kommer ur min mun, som om alla i min närhet inte förstått redan. Det tog bara lite tid för mig att få det att smälta in. 
Idag sa jag det högt och att höra min röst säga de meningarna och faktiskt förstå att det är såhär det ligger till var obehagligt, läskigt. Jag försöker intala mig själv att det bara är så att jag blir extra känslig när bakfyllan kommer och knackar mig på axeln. Jag vet mycket väl att det är en lika stor lögn som att fortsätta säga att jag inte alls har känslor för honom, att jag inte alls bryr mig.

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Jag tycker om dig tjejen. Vi klarar allt, på riktigt

Svar: Du är bra. <3
felizia eskilsson

Kommentera här: